Domů / Články
clanky

ČLÁNKY

Lenka Kovářová rezignovala na funkci předsedkyně Rady

2018-12-14 autor: media@triatlon.cz zdroj: triatlon.cz
foto-Lenka Kovářová rezignovala na funkci předsedkyně Rady



Český triatlon už nepovede Lenka Kovářová, která se rozhodla rezignovat na funkci předsedkyně Rady České triatlonové asociace. Novým členem Rady na základě kooptace a statutárním zástupcem ČTA se stává generální sekretář Antonín Bauer.

Lenka Kovářová seznámila vedení asociace se svým rozhodnutím během středečního zasedání, kdy se zároveň vzdala i členství v Radě. Její nástupce (předseda Rady ČTA) bude zvolen na nejbližší valné hromadě. Do té doby povede asociaci na základě usnesení Rady z pozice statutárního zástupce Antonín Bauer, který byl na návrh členů Rady nově mezi ně kooptován.

„V krátkém čase musíme provést všechny potřebné legislativní kroky k tomu, aby změna statutárního zástupce nijak nepoznamenala chod České triatlonové asociace, která zůstává důvěryhodným partnerem pro své členy, pořadatele závodů, obchodní partnery i pro státní instituce,“ říká Antonín Bauer. „Osobní rozhodnutí Lenky Kovářové musíme respektovat. Jménem ČTA bych však rád i touto cestou poděkoval Lence za velmi dobrou práci, kterou pro triatlon odvedla a do dalších aktivit jí přeju mnoho energie a sil.“

Lenka Kovářová působila ve vedení českého triatlonu od roku 2010, když nejprve zastávala funkci sportovní ředitelky, od roku 2014 pak byla předsedkyní asociace. „Byla to léta krásná, v mnohém krásnější než léta strávená vrcholových sportem,“ říká dvojnásobná účastnice olympijských her. „Během té doby se podařilo český triatlon výrazně posunout po finanční, projektové i personální stránce. V souvislosti s těmito úspěchy však začínám vnímat tlak na svou osobu i jistý typ vyhoření spojený s administrativními a organizačními činnostmi. Ačkoliv jsem vždy pracovala pro český triatlon v souladu se svým nejlepším přesvědčením, ze současné situace jsem získala pocit, že nastal čas odejít. Sportu jako takovému se chci věnovat dále, je ale na čase hledat další výzvy a inspiraci. Triatlon však v mém srdci zůstává a jeho další cestu budu sledovat a fandit mu,“ dodává Lenka Kovářová.

Foto:triatlon.cz

Během k vysněné váze - jak zhubnout běháním?

2018-12-04 autor: Michala Kalasová zdroj: svetbehu.cz
foto-Během k vysněné váze - jak zhubnout běháním?

V dnešní době je boj s nadbytečnými kily součástí života mnoha lidí, zejména žen. Na potížích s udržením přiměřené váhy se podílí zejména sedavé zaměstnání, nedostatek pohybu, nezdravá strava, stres a nedostatek spánku. Pokud chcete snížit svou hmotnost, měli byste si upřímně odpovědět na několik otázek.

Proč chcete zhubnout?

Zdravotní problémy spojené s váhou či snížené sebevědomí spojené se vzhledem jsou určitě lepšími impulzy ke změně než jízlivé poznámky kamarádek či manipulace módními časopisy.


Jakého cíle chcete dosáhnout?
Abyste neztratili motivaci, je třeba stanovit si reálný cíl. Nespoléhejte na zázračné stroje či pilulky a nečekejte úbytek 5 kil za týden. Ideální rychlost hubnutí je ztráta půl až jednoho kila za týden. Při rychlejším hubnutí hrozí, že kila opět naberete zpátky.

Co jste schopna ve svém životě pro svůj cíl změnit?
Je třeba si uvědomit, že hubnutí většinou znamená trvalou změnu životního stylu. Nemůžete si myslet, že na pár týdnů vyřadíte z jídelníčku sladkosti a zaběháte si, a až zhubnete, zase se vrátíte k dřívějším zvykům.

Příjem a výdej energie
Pokud chcete zhubnout, musí být příjem energie nižší než výdej. Toho docílíte snížením příjmu kalorií z jídla a navýšením energetického výdeje pohybem. Jedno bez druhého se neobejde. Pokud pouze omezíte příjem kalorií, tělo začne energii šetřit a ukládat do zásob. Může se také stát, že si zpomalíte bazální metabolismus a hubnutí se pro vás do budoucna stane obtížnější. Proto se hubnutí neobejde bez adekvátního pohybu.

Spalujte tuky
Pokud nemáte výraznou nadváhu, běh je ideální formou pohybu pro redukci váhy. Při výraznější nadváze je vhodnější začínat raději chůzí nebo jízdou na kole, která tolik nezatěžuje klouby. Běh je vhodný, protože probíhá v aerobním pásmu, čili za přítomnosti kyslíku. Aby mohlo tělo efektivně spalovat tuky, potřebuje kyslík. Pokud si vyberete k hubnutí sportovní činnost, která probíhá ve vysokých tepových frekvencích, pravděpodobně cíle nedosáhnete, protože při této formě pohybu tělo získává energii spalováním sacharidů.

Abyste na sobě pozorovali změny, je třeba běhat pravidelně a dostatečně dlouhou dobu. Na běh si vyčleňte čas minimálně 3krát týdně po dobu alespoň 30min. Tělo nejprve bere energii z glykogenových zásob, které vám vystačí asi na půlhodinový pohyb, a až poté sahá do zásob tukových. Tréninky je vhodné postupně prodlužovat nejlépe až na 1 hodinu. Důležitou roli hraje také strava. Po jídle je dobré dát si alespoň hodinu pauzu (podle velikosti jídla) a poslední jídlo před tréninkem by nemělo být bohaté na sacharidy, abyste tělo nutili sáhnout do tukových zásob. Pokud vám vyhovuje běhat po ránu na lačno, klidně to zařaďte do svého tréninkového plánu.

Nezapomínejte, že důležitější, než úbytek kilogramů, je úbytek centimetrů. Při pohybu dochází k nárůstu svalové tkáně, která je těžší než tkáň tuková a naopak k redukci tukové tkáně, která se projeví úbytkem centimetrů. Aby vaše hubnutí bylo úspěšné, je potřeba také dostatečná regenerace, pitný režim a minimalizace stresu.

Foto: net

Finanční podpora reprezentantů v dlouhém triatlonu

2018-11-03 autor: media@triatlon.cz zdroj: triatlon.cz
foto-Finanční podpora reprezentantů v dlouhém triatlonu

Nominace do reprezentačních týmů A a B dlouhého triatlonu pro rok 2019 byly koordinátorem NE OH TT zveřejněny již před dvěma týdny (najdete zde). Schválený návrh koordinátora Martina Matuly je nyní doplněn i o schválenou výši podpory pro nadcházející rok, která vychází z alokace finančních prostředků pro další období.

Sportovec zařazený do A týmu dlouhého triatlonu dostane na základě reprezentační smlouvy s platností od 1.1. 2019 do 31.12.2 019 částku ve výši 25 000 Kč. Sportovec zařazený do týmu B pak částku ve výši 15 000 Kč. Všichni reprezentanti v týmech A i B rovněž získávají potvrzení o PROFI statutu/licenci ze strany asociace.

V případě účasti sportovce na závodě/závodech ME či MS vypisovaných mezinárodní federací ETU či ITU (střední triatlon, dlouhý triatlon) se částka navýší jednorázově o 50 %.
V případě účasti na závodě/závodech ME či MS série Ironman či Challenge (střední triatlon, dlouhý triatlon) se částka navýší jednorázově o 25 %.

Podmínkou pro plnění reprezentační smlouvy ze strany ČTA vůči reprezentantovi je absolvování reprezentantem alespoň jednoho z výše vyspecifikovaných reprezentačních závodů v kategorii PROFI/ELITE či startů v daných mezinárodních sériích v elitních/PROFI kategoriích.
V případě výjimečných výkonů/výsledků je možné podporu individuálně navýšit či rozšířit v závislosti na možnostech rozpočtu sekce NE OH TT.

Reprezentační týmy:
A: Jakub Kočař, Tomáš Řenč, Petr Soukup, Radka Vodičková, Simona Křivánková, Helena Kotopulu
B: Jakub Langhammer, Pavel Petrásek

Španělský triatlonista Mola je potřetí v řadě mistrem světa

2018-09-19 autor: ČTK, iDNES.cz zdroj: idnes.cz/sport
foto-Španělský triatlonista Mola je potřetí v řadě mistrem světa

Španěl Mario Mola je potřetí za sebou mistrem světa v olympijském triatlonu. V závěrečném závodu osmidílného seriálu v australském Gold Coast obsadil druhé místo za Francouzem Vincentem Luisem a udržel první příčku v celkovém pořadí. Vicemistrem světa se stal Luis.
Čeští reprezentanti František Linduška a Jan Čelůstka doběhli v Gold Coast na konci čtvrté desítky.
Osmadvacetiletý Mola vyhrál čtyři letošní závody mistrovství světa a v dalších dvou skončil druhý. Třetím titulem po sobě napodobil krajana Javiera Gómeze, který šampionátu kraloval v letech 2013 až 2015.
Diskvalifikací skončil závěrečný závod pro dvojnásobného olympijského vítěze a bývalého mistra světa Alistaira Brownleeho. Britský triatlonista doplatil na chybu v plavecké části, kdy minul bójku.

„Diskvalifikovaný jsem byl poprvé. Vzal jsem bójku ze špatné strany, viděl jsem to na videu. Byl jsem dezorientovaný, dostal jsem ránu a byl pod vodou. Drsnější plavecký závod jsem nezažil,“ uvedl Brownlee, který neměl ambice na dobré umístění v šampionátu.

Muži: 1. Luis (Fr.) 1:44:34, 2. Mola (Šp.) -14, 3. Murray (JAR) -22, ...38. Linduška -5:44, 40. Čelůstka (oba ČR) -5:51.

Foto: FB Jan Čelůstka

All you can eat. Triatlonista zhltal 100 porcí suši, restaurace ho vyhodila

2018-09-19 autor: Filip Kalčák zdroj: idnes.cz
foto-    All you can eat. Triatlonista zhltal 100 porcí suši, restaurace ho vyhodila

Celebritou se v bavorském Landshutu stal třicetiletý triatlonista a bývalý kulturista Jaroslav Bobrowski. Zašel si totiž do restaurace typu All you can eat (Sněz, co můžeš.). Během chvíle tu ale spořádal sto porcí suši, čímž dočasně vyjedl prakticky veškerou nabídku restaurace. Ta mu následně další konzumaci zakázala.
Bobrowski před návštěvou restaurace nic nejedl. Kvůli speciální dietě hladověl dvacet hodin. Za 16 eur (v přepočtu asi 400 korun) poté během chvíle v podniku snědl sto porcí oblíbeného japonského jídla, tedy asi osm kilogramů (8 kilogramů suši = 4 000 kalorií). O nevšedním rekordu informoval web amerického deníku Washington Post.
Majitel restaurace o jedlíkovi řekl, že „nebyl normální“. Spořádal prý pětkrát větší porci, než jakou si k večeři lidé obvykle dávají. K jídlu ani nechtěl nic pít.

Foto: Pixabay

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací